برگزاری سومین جلسه بصیرتی تخصصی ویژه گرامیداشت شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله رضوان الله علیه

 

 

سومین جلسه بصیرتی تخصصی ویژه گرامیداشت شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله رضوان الله علیه، امروز چهارشنبه برگزار شد.
در این جلسه که جناب آقای سید اباذر هاشمی معاون پژوهشی دانشگاه سخنرانی نمود، ریاست محترم دانشگاه، اساتید، مسئولین و کارکنان محترم دانشگاه مجازی المصطفی (ص) حضور داشتند.
سخنران محترم مجلس با اشاره به زبان، نژاد و تقویم قوم یهود که عبری است آنان را از نسل حضرت ابراهیم و فرزند ایشان اسحاق دانست و در وجه تسمیه اسرائیل که نام دیگر حضرت یعقوب است، گفت: اسرائیل از دو واژه «اسر» و «ایل» تشکیل شده و به معنای «ظفر» و «خدا» است، از این رو فرزندان حضرت یعقوب را بنی اسرائیل می نامند.
ایشان همچنین افزود: فرزندان و نسل لاوی فرزند بزرگ حضرت یعقوب، شخصیتی که مانع کشته شدن حضرت یوسف شد، مانند هاشم جد رسول خدا (ص) سادات قوم بنی اسرائیل بودند و تنها ایشان می توانستند در جایگاه رهبری دینی قرار گیرند. دوازده فرزند حضرت یعقوب به سرزمین مصر مهاجرت و تا سال 1300 قبل از میلاد و زمان رسالت حضرت موسی علیه السلام به جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر می رسند که حضرت موسی با عبور از شکافی از بحر احمر آنان را وارد شبه جزیره سینا می کند.
معاون پژوهشی دانشگاه در ادامه سخنانش به نافرمانی های قوم بنی اسرائیل و سرگردانی چهل ساله آنان اشاره و یادآور شد: پس از حضرت موسی، یشوع اولین حکومت الهی را در آن سرزمین برپا نمود و بعد از مبارزات و جنگهایی، آن سرزمین بین فرزندان حضرت یعقوب به 12 قسمت تقسیم شد و از اینجا تاریخ فلسطین آغاز می گردد.
براساس منابع تاریخی، بعد از حضرت سلیمان، آن سرزمین به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم می شود. نیمه شمالی اسرائیل و جنوبی یهودیه نام می گیرد که معبد مقدس حضرت سلیمان در نیمه جنوبی مورد توجه همگان در انجام مناسک بود. در سال 700 قبل از میلاد آشوریان عراق 10 سبط بنی اسرائیل به جز یهودیه را از آن سرزمین بیرون می کنند که دیگر از سرنوشت آنان خبری نیست و آنان که باقی می مانند تا الان همان یهودیه و فرزندان یهود فرزند چهارم حضرت یعقوب می باشند که دین حضرت موسی علیه السلام نیز به همین نام شناخته می شوند.
بخت النصر یهودیان را به بابل منتقل می کند، سرزمین و موقعیتی که باعث رشد بیشتر یهود می شود. کورش آنان را آزاد و عده ای به سرزمین یهودیه باز می گردند و در زمان داریوش معبد سلیمان را بار دیگر احیا می کنند. حضرت عیسی از همین نسل و بر همین آیین ظهور می کند، 70 سال بعد از میلاد معبد ویران و دیگر احیا نمی شود و یهودیان در سراسر دنیا پراکنده می شوند، و یهود از آن زمان به بعد در حالت ضعف و ذلت به سر می برند.
یهودیان خود را بندگان برگزیده خدا می دانند و معتقدند هدایت خدا فقط از طریق بنی اسرائیل برای مردم صورت می پذیرد.
صهیون تپه ای نزدیک معبد سلیمان بود که یهودیان در آنجا نیایش می کردند و در دوران تبعیدشان در بابل به یاد آن منطقه و معبدشان مزامیر را سروده و می خواندند.
یهودیت آیین نیست و آنان خود را قوم یهود می دانند، در نتیجه تنها کسانی می توانند یهودی باشند که از سمت مادر یهودی زاده باشند.
از آنجا که یهودی ها به ثروت و مال بیشترین اهمیت را می دهند، در سفرهای نخستین به آمریکا کارخانه های تولید کفش چرم را آنان ایجاد کردند و زمانی که مسیحیان در آن سرزمین در حال جنگ بودند یهودیان مشغول تجارت بودند.
در قرن اخیر نیز تئودور هرتسل با بهره گرفتن از سرمایه داران یهودی با نوشتن کتابی زمینه های تشکیل رژیم یهود و اجتماع یهودیان را فراهم می کند.
 بیانیه بالفور دومین عامل برای تشکیل رژیم یهود بود. به دنبال آن بیانیه یهودیان 5 درصد زمین ها را می خرند و 80 درصد و بیشتر را با کشتن و آواره کردن مالکان حقیقی تصاحب می کنند تا اولین دولت و نخست وزیرشان به نام بن گوریون تشکیل یابد.
از جمله اعتقادات صهیونیسم این است که: انسانها حیواناتی مانند گرگ و گوسفند هستند، با گرگ مبارزه باید کرد و از شیر و پشم گوسفند باید بهره برد.
ارواح یهود از سایر ارواح برتر است زیرا ارواح یهود جزیی از خداوند است و سایرین شیطانی و حیوانی هستند.
ربودن اموال دیگران جایز است و تعدی به ناموس دیگران مانعی ندارد. مالکیت همه دنیا از آنان است.