گزارش خبری برگزاری نشست علمی پژوهشی با عنوان "تبیین جلوه های هویت فرهنگ و ادب پارسی"

 

در سالروز وفات شهریار دورانها مرحوم استاد محمد حسین شهریار و به مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی، نشست علمی پژوهشی با عنوان "تبیین جلوه های هویت فرهنگ و ادب پارسی برگزار شد.


در این نشست که به همت معاونت پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی (ص) و با ارائه سرکار خانم دکتر عاطفه خدایی استاد همکار دانشگاه مجازی المصطفی (ص) و دبیری علمی سرکار خانم فاطمه حاجی رحیمی استاد همکار دانشگاه مجازی المصطفی (ص) برگزار شد، استاد خدایی پیرامون هویت فرهنگی و زبان فارسی، اهمیت و جایگاه زبان فارسی، زبان فارسی و حلقه اتصال ایرانیان، پیدایش و گسترش خط فارسی و ضرورت حکمرانی فرهنگی زبان و ادب فارسی به ایراد سخن پرداخت.
همچنین ایشان با معرفی زبان فارسی به عنوان یک زبان تاریخی و قدرتمند در حوزه شعر و ادب در بین زبان های زنده دنیا بیان کرد: زبان فارسی در ادوار مختلف تاریخی گستردگی جغرافیایی وسیعی یافته و در حوزه ادبی و شعر نیز در جهان شهرت بسزایی داشته است .
 وی در ادامه زبان فارسی را زبان دوم جهان اسلام معرفی کرد و بیان داشت: زبان فارسی مایه وحدت ملی می باشد و با آموزش زبان فارسی به دانش پژوهان، ما به انتشار و صدور هویت دینی و ملی خودمان نیز کمک شایانی می کنیم، همچنین باید به قدرت زبان فارسی در اشاعه فرهنگ دینی بیشتر پرداخته شود .
در پایان نیز، دبیر علمی نشست سرکار خانم دکتر حاجی رحیمی ضمن تشکر از ایراد سخن شیوا و کامل خانم دکتر خدائی، پیرامون موضوع جلسه برای حاضرین و عزیزانی که به صورت آنلاین در نشست حضور داشتند اشعاری را قرائت کرد.