برگزاری اولین مجلس بزرگداشت شهادت سید مقاومت، شهید سید حسن نصر الله رضوان الله علیه در دانشگاه مجازی المصطفی (ص)

 


اولین مجلس بزرگداشت شهادت سید مقاومت ، شهید سید حسن نصر الله رضوان الله علیه در دانشگاه مجازی المصطفی  (ص) برگزار شد.

در این بزرگداشت که با حضور ریاست محترم دانشگاه، اعضای هیئت علمی، اساتید و کارکنان گرامی دانشگاه برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد صادق اخوان، مدیر محترم گروه علمی قرآن و حدیث دانشگاه مجازی سخنرانی نمود.

خطیب ارجمند جناب آقای دکتر اخوان در سخنانشان ضمن پرداختن به  ابعاد اخلاقی و معنوی شخصیت شهید سید حسن نصر الله رحمه الله گفت:
این شهید عزیز در عین حال که در جایگاه مدیریتی بالا و سمت دبیر کلی حزب الله لبنان قرار داشت، بسیار متواضع و فروتن بود و در بهره مندی از امکانات مادی زندگی نیز بسیار ساده زیست و از تشریفات دوری می نمود.

ایشان همچنین افزود: شهید سید حسن نصر الله نه تنها به خودسازی و تربیت خود توجه و اهتمام کامل داشت، که به خودسازی و معنویت کادر اجرایی و فرماندهان حزب الله نیز اهمیت می داد و آنان را جهت آمادگی پذیرش مسئولیت های اجرایی در بدنه حزب الله، به قم اعزام می نمود تا مدتی به خودسازی و تربیت نفس بپردازند.

مدیر گروه علمی قرآن و حدیث دانشگاه مجازی با اشاره به محبوبیت بالای سید حسن نصر الله در بین مردم گفت: ایشان نه تنها در بین حزب الله و شیعیان که در بین همه مردم دنیا و در دنیای مسیحیت از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و هست، تا جایی که بسیاری بخاطر شخصیت معنوی و محبوب شهید سید حسن نصر الله مسلمان و شیعه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اخوان در ادامه و پایان سخنانشان به نقد فضای احساس ناتوانی و ناامیدی موجود در جامعه پرداخته و گفت: برخی از منافقان و ستون پنجم دشمن وعده به پیروزی حزب الله را گفتاردرمانی می خوانند، در حالیکه ما در تاریخ جنگ های صدر اسلام، همچنین در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس خودمان صحنه های شکست ظاهری  فراوانی داشتیم که باعث ناامیدی برخی می شد ولی به دنبال آن پیروزی جبهه حق رقم می خورد و وعده های صادق خداوند به مومنین که همان نصرت الهی است محقق می شد، همانگونه که در قرآن آمده است: حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جاءَهُمْ نَصْرُنا فَنُجِّيَ مَنْ نَشاءُ وَ لا يُرَدُّ بَأْسُنا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ. لذا، وعده به پیروزی جبهه مقاومت در کارزار با صهیونیزم جهانی گفتاردرمانی و وعده توخالی نیست و به زودی نصرت الهی نصیب مجاهدان راه حق و مظلومان عالم خواهد شد.