برگزاری دومین جلسه بصیرتی تخصصی در گرامیداشت شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله رضوان الله علیه با سخنرانی جناب آقای شیرزاد

 

🔰 دومین جلسه بصیرتی تخصصی با محوریت یادمان شهید سید حسن نصرالله(ره) با عنوان: «اصل غافلگیری و اقدام پیش دستانه درسیاست های رژیم صهیونیستی، با تاکید بر دولت ترور»، توسط جناب آقای شیرزاد مدیر محترم اداره ارتباطات و بین الملل دانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار شد.
 
🔸 جناب آقای شیرزاد در ابتدای جلسه با بیان حدیثی از امام حسین علیه السلام در مورد زشت کرداری قوم یهود گفت: نشانه پستی دنیا در نزد خدا آن است که سر بریده حضرت یحیی (علیه‌السّلام) به انسان آلوده و زشت‌کرداری از آلودگان بنی‌اسرائیل هدیه شد! بنی‌اسرائیل تا جایی پیش رفتند که بامدادان میان طلوع فجر تا طلوع خورشید هفتاد پیامبر الهی را به شهادت رساندند و سپس به خرید و فروش پرداختند؛ چنان‌که گویی هیچ فاجعه‌ای به وجود نیاورده‌اند؟

🔹وی با بیان و معرفی و شرحی بر سه مفهوم غافلگیری، پیش دستی و پیشگیری، به عنوان استراتژی ها و راهبردهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در طول یک صد سال اخیر، گفت: این سه اصل قبل از تشکیل دولت یهود از پایان قرن نوزدهم به عنوان یک سازوکار کسب قدرت و رسیدن به اهداف در بین صهیونیست های عمل‌گرا مطرح بود و بعد از تشکیل دولت صهیونیستی در 1947 به عنوان اصل جاری آنان توسط افرادی مثل بن گوریون و گلدا مائر اجرایی و عملیاتی شد.

🔸این استراتژی ها با شعار «اگر کسی آمد تا تورا بکشد، بلندشو و تو او را زودتر بکش» و دکترین بن گورین شامل : جنگ پیش دستانه و غافلگیری دشمن، سریع وکوتاه بودن جنگ و فرسایشی نشدن آن،  بازدارندگی بواسطه قدرت نظامی، اشراف اطلاعاتی بواسطه موساد، قاطعیت در تلافی و دفاع از شهروندان اسراییل به هر قیمت، در دولت های مختلف رژیم صهیونیستی اجرایی و عملیاتی می شد.

🔹جناب آقای شیرزاد در ادامه، اصول غافلگیری رژیم‌صهیونیستی را به غافلگیری در جنگ ها، غافلگیری در ترورها، غافلگیری در عملیات های برون مرزی و غافلگیری در سیاست های خارجی و اقتصادی تقسیم کرده و برای هریک از موارد نیز نمونه هایی ذکر و به تشریح آنها پرداخت.
که عناوین موضوعاتی مثل  غافلگیری پیش دستانه علیه مصر و اعراب در جنگ 1967، عملیات های شب پل ها، شب قطارها، شب های انفجار در قبل از تاسیس دولت یهود، عملیات های ترور متعدد مثل بهار جوانی، عملیات انتبه، حمله به ناو لیبرتی 1967، حمله به تاسیسات  هسته ای عراق در اوسیراک (1981 عملیات بابل یا اپرا)، حمله به مقر ساف در تونس (1985)با نام پای چوبین، حمله به تاسیسات هسته ای در سوریه (عملیات باغ میوه) 2007، حمله به تاسیسات اسلحه سازی  سودان در سال های 2009 و 2011 از مطالبی بود که به پرداخته و شرحی برای هریک بیان کردند.

        ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
روابط‌عمومی دانشگاه مجازی المصطفی
https://eitaa.com/AlmustafaOpenUniversity