جلسه مشترک رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه مجازی المصطفی (ص) با رئیس و معاونین مرکز آموزش های مهارتی بیان



رئیس مرکز آموزش های مهارتی بیان به همراه معاونانشان با حضور در دانشگاه مجازی المصطفی (ص) با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه دیدار و پیرامون همکاری های فیمابین گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مجازی المصطفی (ص) جناب آقای دکتر ارجمندفر ضمن خیرمقدم به مدیر محترم مرکز مهارتهای تخصصی بیان و همکاران همراه ایشان بیان کردند: استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی در جهان امروز به یکی از مهمترین داده های علمی و موضوعی بسیار قابل توجه تبدیل شده است. غرب در سال های اخیر در حوزه هوش مصنوعی بسیار رشد داشته و فعالیت های خود را در این عرصه تنظیم نموده است. نظر به اهمیت این موضوع اخیرا کارگروه مستقلی در اتحادیه اروپا شکل گرفته و بعضی از کشورها نیز وزیرانی به همین عنوان معرفی کرده اند. هوش مصنوعی در حوزه امنیتی و نظامی نیز کارکردهایی از خود نشان داده است، چنانکه رژیم صهیونیستی نیز با بهره گیری از آن، اهداف نظامی و خشونت آمیزی را دنبال می نماید.
ایشان در ادامه بیان داشت: هم اکنون در ایران و خصوصا در جامعه المصطفی پرداختن به هوش مصنوعی دارای اهمیت شده است و مسئولین ما نسبت به این موضوع در حرفه ها، صنایع فنی، تولیدی، ارتباطات و غیر آن نیز بهره مندی و استفاده از آن تلاش می نمایند. دانشگاه مجازی المصطفی در حوزه هوش مصنوعی در ابتدای کار است و هنوز آن ظرفیت های موجود جهت بهره مندی از هوش مصنوعی وکارکردهای آن عملیاتی نشده است. تلاش همکاران ما در حوزه هوش مصنوعی شامل تدوین محتوای علمی پژوهشی و یا تدوین دروس و موضوعات آموزشی، برگزاری آموزش های هوش مصنوعی و دوره های آن، نیز هماهنگی آموزشی با اساتید در این حوزه می باشد که به مرحله اجرا درآمده است.


ایشان در ادامه بیان داشت: مرکز تخصصی بیان فضایی ارزشمند است و از نیروهای قابلی تشکیل شده که دوره های تخصصی را حسب نیازها و ضرورتها برگزار می نماید. مرکز بیان یک ضرورت ارزشمند برای المصطفی است.
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر برارپور به ارائه گزارش مدونی پرداخته و شرحی از فعالیت های آن مرکز را همراه با ضرورت های آتی و پیشنهادات همکاری ارائه نمود.
وی در پایان سه موضوع را به عنوان پیشنهاد مطرح نمود:
1.    استفاده از متاورس در مهارتهای تخصصی همراه با رسالت طلبگی؛
2.    تربیت سربازان سایبری که همراه با علمیت، عقلانیت و معنویت بتوانند در سکوهای مجازی و نیز در مناطق خود پاسخگوی مسائل روز باشند.
3.    تشکیل نهادی معظم و مرکزی بین المللی جهت پاسخگویی به پرسمانهای دینی، مذهبی و سیاسی مردم.

در پایان جلسه مقرر شد طرح همکاری مشترک تدوین و جلسه مشترکی نیز در مرکز بیان برگزار شود.