پیام آیت الله دکتر عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به اجلاس طلاب اهل قلم

آیت الله دکتر عباسی در پیامی به اجلاس طلاب اهل قلم، تولید علم مورد نیاز جامعه را در سایه تقوا، مطالعه فراوان، مخاطب شناسی و نیازسنجی قابل تحقق خواند.


متن پیام رئیس جامعةالمصطفی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(ن و القلم و مایسطرون)

نقشی که قلم بر صفحات کاغذ می‌زند، می‌تواند پرتوی از دانش الهی باشد که بر قلب القا می‌شود و بر صحفات می‌تابد. بیهوده نیست که «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» قلمداد شده است؛ چرا که تراوش فکرشان که بر جریده عالم نقش می‌بندد، متصل به حقیقت هستی است و از مشکات آن مقام تنزل می یابد تا معارف بلند الهی را در سطح شناخت مخاطبان تنزل بخشد و «حبل الله المتین» و «عروه الوثقی» می‌شود تا دستاویزی محکم و استوار برای اهل تعقل و تفکر باشد و حجت بر همگان تمام گردد تا نگویند: «لو کنا نسمع او نعقل ما کنا فی اصحاب السعیر».

بی گمان قلم، سرچشمه پیدایش تمدن‌های انسانی، سبب پیشرفت و تکامل علوم، بیداری اندیشه‌ها و تولید علم و دانش محسوب می‌شود. خداوند با سوگند یاد کردن به قلم، انسان را به یاد گرفتن و اندوختن علم و دانش تشویق کرده و با تعبیر «ن و القلم و ما یسطرون» اهل قلم را صاحب ارزش و جایگاه ویژه قرار داده است، لذا اهل قلم باید به تولید علم مورد نیاز جامعه بپردازند و این ویژگی در سایه تقوا، مطالعه فراوان، مخاطب شناسی و نیازسنجی محقق می‌شود.

لازم است از همه دست اندرکاران این همایش صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و برای طلاب صاحب قلم مزید توفیق الهی را از خدای بزرگ مسألت نمایم.

والسلام علیکم و رحمةالله

علی عباسی